irhamna ya Rahman

perjalanan mencari keredhaanMu bukannya mudah..pasti wujudnya ranjau duri yang tak terjangkau oleh fikiran kita.. kuatkan hati kami Ya Allah..berkati kami..redhai kami..irhamna ya Rahman ya Rahiim..

Sunday, December 7, 2008

Aidiladha yang berbeza...

Hampir 2 bulan saya tak mengepost di sini.. banyak perkara mengejut berlaku dalam hidup saya.. Alhamdulillah semua dapat ditangani dengan baik =) ...


Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...

Sesungguhnya Kami telah memberi mu (Muhammad) nikmat yang banyak
Maka laksanakanlah solat kerana Tuhanmu, dan berkorbanlah
Sesungguhnya orang-orang yang membencimu dialah yang terputus (dari rahmat Allah)
AL-KAUTHAR

di kesempatan ni, nak ucap selamat hari raya pada sume sahabat2.. bersama menghayati nilai pengorbanan.. byk contoh yang bleh diambil.. antaranya: pengorbanan siti hajar.. ditinggalkan suami di tengah padang pasir yg tandus.. bersama anaknya.. saya teringat pengalaman menunaikan ibadah umrah tahun lepas.. sewaktu menunaikan ibadah sa'ie.. yang jauhnya di luar expectation saya.. terfikir2 saya sepanjang perjalanan.. tabahnya siti hajar! mampukah kita mencontohi kesabaran beliau..


hmm mood Aidiladha kali ini sungguh berbeza.. kerana apa? biarlah rahsia hehe..

3 Comments:

  • At December 9, 2008 at 5:10:00 PM GMT+8 , Anonymous Anonymous said...

    ape rahsianya ..kot2 la ble kongsi dgn kita untuk tingkatkan prestasi....

     
  • At December 9, 2008 at 5:12:00 PM GMT+8 , Anonymous Anonymous said...

    ape rahsianya ..kot2 la ble kongsi dgn kita untuk tingkatkan prestasi....

     
  • At December 10, 2008 at 1:00:00 PM GMT+8 , Anonymous tuan rumah said...

    hmm siapakah ini? tak nak kenalkan diri ker.. oo nak tau rahsia ye.. nama pun rahsia mana bleh publish kat cni.. dah tak jadi rahsia namanya tu.. hehe..

    apaun.. bersangka baiklah dengan apa yang Allah datangkan pada kita.. everything that come to us is depends on how we perceive it.. even it maybe a bad thing.. pls just not perceive it as it is! setiap yg berlaku ade hikmahnya.. bersangka baiklah dgn pencipta kita.. DIA maha tahu apa, bila, bagaimana dan siapa yg terbaik utk kita.. =)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home