irhamna ya Rahman

perjalanan mencari keredhaanMu bukannya mudah..pasti wujudnya ranjau duri yang tak terjangkau oleh fikiran kita.. kuatkan hati kami Ya Allah..berkati kami..redhai kami..irhamna ya Rahman ya Rahiim..

Tuesday, September 2, 2008

1st day Ramadhan di rumah


hmm.. balik bercuti di rumah kali ni bukan main lagi saya bawa balik pelbagai kerja2 yg tertangguh dr kuantan.. huhu tapi malangnya setakat ni saya tak buka lagi satu pun drpd semua tu.. sebab?? sebabnya.. saya tak sampai hati tgk family members lain pulun prepare utk kedai kami..
utk pengetahuan, family saya telah eh akan membuka kedai di bdr baru salak tinggi.. kedai diberi nama 'baby Hannah & mom boutique'.. so, banyakla kerja2 yg tak setel.. tugas saya update database brg2 ke dalam sistem, wat coding yg staf friendly, interview staff n train diorg utk guna software tu.. hmm beban kerja semakin banyak..
tapi.. la budda.. sy kena gak luangkan masa for my independent study.. lagi2 hari jum lepas questionnaire sy telah direject oleh supervisor.. huhu.. jeles plak tgk shbt2 pharmacy yg tak perlu wat research utk grad ni..
lagi satu, software handphone sy mengalami problem, sy dah lost sume no contact.. so, if sy tanya balik or minta introduce diri jgnla terasa ye..
"Ramadhan adalah bulan perasaan dan ruhani, serta saat untuk menghadapkan diri kepada Allah. sejauh yang saya ingat, ketika bulan Ramadhan menjelang, sebahagian salafussoleh mengucapkan selamat tinggal kepada sebahagian yg lain sampai mereka berjumpa lagi dalam solat 'Eid, yang mereka rasakan adalah ini bulan ibadah, bulan untuk melaksanakan siyam dan qiyam" (Imam As-Syahid Hassan Al-Banna)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home