irhamna ya Rahman

perjalanan mencari keredhaanMu bukannya mudah..pasti wujudnya ranjau duri yang tak terjangkau oleh fikiran kita.. kuatkan hati kami Ya Allah..berkati kami..redhai kami..irhamna ya Rahman ya Rahiim..

Saturday, September 6, 2008

seruan Guan Eng

"Sempena bulan puasa ini saya menyeru semua pihak tidak kira apa bangsa dan agama sekalipun, marilah kita sama-sama mengamal 'AMAR MAKRUF NAHI MUNGKAR' sebagai jalan terbaik untuk atasi gejala moral di negara ini. Negara boleh terus maju dengan mengamalkan konsep itu kerana ia telah dibuktikan olah pemerintahan Islam" - Lim Guan Eng (Ketua Menteri Pulau Pinang), berucap di Tapak Ekspo Seberang Jaya, Permatang Pauh.


Lim Guan Eng sahabat sepenjara Mat Sabu.. sangat mengagumi cara pemerintahan Umar Abdul Aziz.. bila ditanya bila beliau membaca buku2 tentang khalifah Umar.. rupanya beliau membaca sewaktu di dalam sel lokap.. buku2 tersebut dihadiahkan oleh Almarhum Ustaz Fadzil Noor.. Ning Baizura sendiri pernah memuji beliau dalam blognya.. kerana ternampak beliau yg hanya menaiki flight MAS kelas ekonomi utk urusan kerjanya.. bila ditanya mengapa.. jawapan yg sedia maklum.. beliau mahu mencontohi khalifah umar Abdul Aziz.. tidak menggunakan wang rakyat utk kepentingan diri sendiri..

hari ni beliau membuat kejutan lagi.. dengan berjanji akan membina Sekolah Agama Rakyat yg terbesr di Pulau Pinang.. hasil perbincangan sewaktu jamuan berbuka puasa bersama exco..

tidak salah rasanya utk mengimpikan pemimpin kafir seperti beliau memeluk Islam.. moga Allah memberi hidayah kepadanya.. Ameen..


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home