irhamna ya Rahman

perjalanan mencari keredhaanMu bukannya mudah..pasti wujudnya ranjau duri yang tak terjangkau oleh fikiran kita.. kuatkan hati kami Ya Allah..berkati kami..redhai kami..irhamna ya Rahman ya Rahiim..

Wednesday, August 27, 2008

Marhaban ya Ramadhan...


Ramadhan datang lagi!!!


Alhamdulillah, Allah masih panjangkan usia untuk kita bertemu dgn Ramadhan utk ke sekelian kalinya.. mari lah kita berusaha utk mengambil segala peluang yg ada.. grab sebanyak mana pahala yg boleh.. utk bekalan kita jugak.. bukan sesiapa pun kan.. ramai yg sudah tidak berpeluang menemui Ramadhan yg akan tiba ni.. nasib kita masih tidak diketahui.. mungkin kita hanya dapat separuh.. atau mungkin seminggu.. mungkin dua hari or tak sampai sehari pun.. Allah Maha Tahu dan hanya Dia yg tahu ajal hamba2NYA..
seruan utk menghidupkan Ramadhan!! Puasa dengan sebenar-benar puasa.. menahan diri dalam erti kata sebenar.. aduhai.. mampukah saya? sepanjang bulan puasa ni akan berpraktikal di HTAA yg umumnya tahu dekat bangat dengan Kuantan Parade.. ahli grup saya dalam proses meng'list'kan tarikh2 yg best utk ke sana.. dalam kepala saya pun dah ada beberapa item yg termuncul.. hehe.. saya suka memberi hadiah lagi2 kalau melibatkan event2 yg best.. walaupun tabiat ni baik.. tapi dr sudut yg lain.. ada sedikit negatifnya.. huhu..
"puasa itu separuh drpd kesabaran, dan sabar itu separuh dr iman"
"awalnya adalah rahmat, pertengahannya pengampunan dan akhirnya pembebasan dari api neraka"
Selamat menjalani ibadah puasa.. =)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home