irhamna ya Rahman

perjalanan mencari keredhaanMu bukannya mudah..pasti wujudnya ranjau duri yang tak terjangkau oleh fikiran kita.. kuatkan hati kami Ya Allah..berkati kami..redhai kami..irhamna ya Rahman ya Rahiim..

Monday, April 9, 2012

pengalaman dahulu

Alhamdulillah setelah lama saya terlupa password utk sign in blog ni.. akhirnya Allah kembalikan ingatan saya.. Alhamdulillah.. lemahnya saya sebagai manusia..

Alhamdulillah sekali lagi.. hari ini kandungan saya sudah mencecah 37 minggu.. dijangkakan akan bersalin pada penghujung April ni.. perasaan bercampur baur.. teruja, takut dan macam2 lagi.. selalu terpk..camanela bersalin kali ni.. nasihat Abang pada saya yang paling penting berdoa pd Allah.. semuanya dah ditentukan.. dan pastinya hambaNya mampu, sebab itu Dia beri.. teringat pengalaman bersalinkan Mardhiyyah.. kalau boleh waktu tu, saya nak semuanya terjadi sendiri.. sy nak rasa sakit bersalin normal, tak nak bedah.. nak rasa air ketuban keluar sendiri.. semua nak terjadi sendirilah.. sebab tu bile dr suggest masuk ubat untuk induce Mardhiyyah, saya terdiam.. sedangkan dr suggest tu atas sebab tertentu, air ketuban paras berjaga2 and saya complaint Mardhiyyah kurang bergerak.. jika diikutkan hari tersebut adalah hari due Mardhiyyah, jadi tak timbul isu tak cukup bulan or sifat.. saya masih ragu2.. tapi kontra dengan Abang.. Abang segera bersetuju supaya saya admit ward dan di'induce'.. sedangkan yg akan alami situasi genting tu adalah saya!!

memahami hati saya yang berbelah bahagi, Abang nasihat.. semua ni dtg dr Allah.. kena bedah ke, masuk ubat ke, Allah yg takdirkan semua tu, jgn takut.. kita bertindak mengikut ilmu yang Allah beri.. jangan ingat sakit yg datang sendiri tu je dr Allah.. yg lain dtg dr manusia, konsep tu salah.. apa2 pun dtg dr Allah..

hmm bila pk semula..betulla Abang cakap.. rupanya bukan saya sorang je yg rasa mcm tu.. seorang sahabat berkongsi pengalaman bersalin.. dia siap mintak lagi pd dr jgn pecahkan air ketuban, dia nak air ketuban tu pecah sendiri.. sy mendengar pun tersenyum.. seolah2 ada mind setting dalam minda mommies yg 'biarkan proses bersalin berlaku secara natural, jgn diganggu..' hakikatnya semuanya pun dtg dr Allah..

tlg ye kawan2 doakan urusan bersalin saya yg kedua kali ni dipermudahkan.. ameen.. syukran jazilan..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home